In het wijntje treintje - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Manon Overeem - WaarBenJij.nu In het wijntje treintje - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Manon Overeem - WaarBenJij.nu

In het wijntje treintje

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo daar!

Wij zitten op deze mooie zondagavond te wachten op de bazbus en dus schrijven we een blog. Na coffee bay zijn we naar port Elizabeth gegaan, wat vooral heeeeel lang duurde. Toen hebben we een klein beetje geslapen in port Elizabeth en toen weer het busje in. Daar wachtte ons een grootse reünie van mensen die we in coffee bay hadden leren kennen. Dus dat was leuk en gezellig enzo. Zij vonden dat ook want ze hingen al uit het raam toen we aan kwamen lopen. Eenmaal in het busje was gezelligheid alom met een euforische stemming, terwijl we bij praatten over de afgelopen anderhalve dag. Maar dat is wel leuk aan de bazbus, je komt mensen steeds weer tegen. Maar elk voordeel heb z'n nadeel, want ook de irritante Engelse knaapjes zijn we nog twee keer tegengekomen. Nog steeds irritant, nu ook nog met onaangename geur, praten we niet meer over. Het busje bracht ins naar knysna. En hier begint een beetje een faalverhaal. Het begon erg mooi, onze grote bazbus vriend ming sliep in ons hostel, hoezee. De eerste middag was ook hartstikke leuk, beetje shoppen, beetje Savannah drinken, het goede leven. Super lekker eten s avonds, een mooie dag. De volgende dag begon met een tragedie. Carijn was gebeten door bed bugs ( Google maar lekker). Er heerste een droeve stemming, maar deze werd al wel beter door het shoppen. De activiteit van de dag zou zijn boottochtje bij zonsondergang, dus de rest van de dag hebben we gechilled en fijn een beetje niets gedaan. Helaas faalde het hostel in meer dan alleen in hygiene want toen we naar het bootje toe liepen, stond onze naam helaas niet op de lijst en was de boot ook vol... Dus geen boottochtje voor ons. Toen zijn we maar uitgebreid uit eten gegaan om ons verdriet weg te eten en drinken. Dus uiteindelijk hebben we niet zo veel gedaan in knysna, maar het was wel chill en leuk en het was ook wel een mooie plaatsje. Dus leuk om er te zijn geweest. Toen kwam het busje weer en die bracht ons naar Wilderness, naar het mooiste hostel ooit met uitzicht op zee :D daar hebben we vrijdag middag vooral een heel lange vrijdagmiddagborrel gehouden, dat was leuk. Volgende dag gingen we quad rijden en dat was cool. We werden weer in het bakkie geladen, dit keer mochten we ook op de snelweg, wat echt awesome was. Het quad rijden was wat moeilijker dan we dachten, dus er zijn wat incidenten met planten, bomen en bermen geweest. Maar uiteindelijk waren we ook hier pro in en was het rete vet. Hierna verlieten we de wilderness weer om naar stellenbosch te gaan. Hier gingen we vandaag de hele dag wijn drinken met een wijntour. Om half 11 werden we opgehaald en om 11 ging het eerste wijntje erin, dit ging door tot half 5. Iedereen kan zich dus wel voorstellen dat dit een hele gezellige dag was. De wijn was lekker, de kaas bijna nog lekkerder en na anderhalve fles wijn kon onze dag niet meer kapot. Om niet alleen maar wijn in ons maagje te hebben, gingen we nog wat eten. En daar zagen we twee meisjes, en een ervan herkende ik ( manon ) ergens van. Bleek dat ze ook op het christelijk lyceum te Apeldoorn had gezeten en nu in stellenbosch woont. Het andere meisje bleek uit Zwolle te komen en op dezelfde school als carijn te zitten. Nou, er werd drie keer " kleine wereld" gezegd en daarna gingen we met z'n vieren wat eten. Grappig grappig.
Het is wel een heel kort blogje nu, dus ik typ nog even door. We ontmoeten hier veel mensen die alleen de garden route doen ( en.... Google!). En ons dan heel blij vertellen dat ze graag het land willen zien en meemaken enzo. Maar Johannesburg is eng en de locals eigenlijk ook wel, behalve de blanken. Zeker na twee maanden vrijwilligerswerk, maar ook voor Carijn, klinkt dit als onzin. Dit deel van het land is prachtig mooi en erbij heel veel te doen, maar dit is niet Afrika. Dit zo'n beetje Europees. Daarom niet minder tof om er te zijn en om het zien, maar alleen dit zien zou te weinig zijn. Naar ons idee, in ieder geval. Ik denk ook dat ik het andere zuid Afrika prefereer, daar waar je kunt zien hoe het land echt is en dat het allemaal nog niet zo goed gaat.
Hebben we nog meer te vertellen? Het is gezellig, we hebben nog geen ruzie gemaakt, de eerste souveniers zijn gekocht ( mama( van manon), die voor jou is al binnen), carijn heeft een heeeeel mooie nieuwe tas gekocht, haar bed bugs beten jeuken niet meer, het wachten duurt lang... En dat was het wel! Wat een korte dit keer :O
Nu zo naar Kaapstad en morgen naar de pinguïns op boulders beach, en ook nog andere dingen :D

Daaaaaaaag!
Liefs, Carijn en Manon.

• 09 Maart 2014 - 19:06

Jorien:

Jaaaa! Het wijntje treintje is terug! Geweldig! Super leuke blog, jammer dat de boottocht niet door ging zeg! Maar zo te lezen genoeg andere vet gave dingen :). Geniet ervan xx o en veel plezier bij de pinguïns :D