Dag kriel, halloooo Zanzibar! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Manon Overeem - WaarBenJij.nu Dag kriel, halloooo Zanzibar! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Manon Overeem - WaarBenJij.nu

Dag kriel, halloooo Zanzibar!

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi daar!

Fijne Valentijnsdag iedereen! Mijne is zeker fijn, want ik ben in Johannesburg en ga morgen naar zanzibaaaaaar! Dus, dat is fijn.
De afgelopen twee weken waren ook fijn en leuke enzo. Heb vooral veel in het jeugdcentrum gewerkt, waar ik hele middagen uno heb gespeeld, knutselwerkjes heb gemaakt en heel veel leuke kinderen heb mogen leren kennen ( zijn dat niet even veel werkwoorden achter elkaar).
Verder ben ik naar de Nederlands gereformeerde kerk geweest, die in het Afrikaans is. Leuk om mee te maken, als ze langzaam praten is het wel te verstaan. Lezen is prima te doen, al is het wel alsof een mega dyslect het heeft geschreven. Wat verder? Nou, weinig eigenlijk... Je maakt gewoon niet zo veel mee, of je maakt wel veel mee maar niet echt dingen die interssant zijn om over te schrijven.
Maar ik ben dus ik Johannesburg, in een hotel :D wilde eerst op het vliegveld gaan chillen tot morgenochtend vroeg,want dat heb ik wel vaker gedaan en het is goedkoop. Maar toen bedacht ik me dat ik maanden lang heb gewerkt, dat de vliegtuig mensen me geld gegeven hebben en dat ik de afgelopen twee maanden amper wat heb uitgegeven. Dat in overweging nemend heb ik maar een hotel geboekt. En dat is wel chill hoor. Jan Willem bracht me vanochtend al, want dat was handiger voor hem. Nou, vind ik helemaal prima, dus ik ben al vanaf 10 vanochtend hier. Kon gelukkig al meteen m'n kamer in, dus chillll. Toen even van de WiFi, de arco en de tv genoten en daarna heeft de meneer van het hotel me naar een winkelcentrum gebracht. Want hoewel ik een vrouw ben, heb ik best wel licht gepakt en heb dus niet zo heel veel kleren mee en ben ik die kleren nu dus zat. En aangezien we hebben vastgesteld dat ik dus een vrouw ben, ben ik maar gaan winkelen. Want dat is wat vrouwen doen. En dat was fijn. Ik heb de hele middag dus een beetje gewinkeld, een ijsje gegeten en nog wat gewinkeld. Maar niet te veel, want alles moet weer in la backpack. Dus nu heb ik de zware taak om te besluiten welke van m'n meegenomen kleren hier gaan blijven en worden gewisseld door de nieuwe kleren. Zoals te begrijpen is valt deze taak me zwaar. Maar ermis een lichtpuntje, een die deze zware taak zal verlichten! Er mag namelijk weer bier gedronken worden! Ik ben namelijk niet meer omringt door kindjes, en hoef dus ook niet meer het mooie juiste en goede voorbeeld te geven :D dus als ik zo naar het restaurant loop en er een mevrouw of meneer vraagt wat ik wil drinken , kan ik met een gerust hart zeggen dat ik wel een lekker koud biertje zou lusten.
Na het eten ga ik nog wat chillen hier, op dit fijne tweepersoonsbed en dat een slaapje doen. Dan zal ik rond 4 uur wakker gaan schrikken van m'n wekker, waarna ik in volle chagrijn m'n bed uit kruip en de mevrouw van het hotel vraag om de AirPort shuttle. Dan zal ik om 7 uur opstijgen( nou, niet echt ik, meer het vliegtuig). En ben ik vervolgens om 12 uur op Zanzibar ( 4 uur vliegen, met een uur tijdsverschil vanaf hier, 2 uur vanaf Nederland ). Dan ga ik naar m'n hostel, bestel ik een cocktail en doe ik vervolgens niets meer. Maar dat is eigenlijk niet waar, want er is veel te veel te zien om alleen maar op het strand te liggen. Maar die cocktail, dat dus wel. En dat strand eigenlijk ook wel, maar niet de hele tijd.
Wat kan ik nog meer vertellen? Ik kijk nu cricket. O, zaterdag had ik m'n afscheidsbraai, met alle kinderen van het kinderhuis en mama rose en de familie enzo. Harstikke leuk! Daarna hebben de kinderen een talentenshow voor me opgevoerd, waar ze allemaal liedjes, dansjes en stukjes deden. Beetje vaste hap als er een vrijwilliger weg gaat, maar daarom niet minder leuk :D en zelfs ondanks dat vind ik het niet heel erg om weg te gaan. Ik vond het echt fantastisch leuk om te doen, en ik ben nog steeds heel blij dat ik nu geen master aan het doen ben en ik kan het iedereen aanraden, maar... Het werd wel wat saai. De middagen in het centrum waren heerlijk, maar in de ochtenden wist ik soms gewoon echt niet wat ik nu weer moest gaan doen. En ook 's avonds was er gewoon niets te beleven. Dus twee maanden waren ook genoeg, begon me net wel heel erg te vervelen en toen ging ik weg. Dus, goed gepland. Nou, nu hopen dat de aankomende maand niet omschreven kan worden als saai, maar eerlijk gezegd ben ik daar geenszins bang voor. Heb echt heeeeeeel erg zin om dingen te doen en zien en meemaken, dus ik houd jullie op de hoogte :D

Liefs, manon.

  • 14 Februari 2014 - 17:22

    Marije VD:

    Jaaa, tot de volgende ochtend op 't vliegveld chillen, dat heb je inderdaad eerder gedaan! Toen we eenmaal op het juiste vliegveld beland waren welteverstaan.
    Heerlijk Manon, weer een typisch jou-verhaal :-) Oee en je komt al bijna terug! Soort van ;-)

  • 14 Februari 2014 - 17:47

    Carijn:

    Zanzibaaaaaar! Doe de dolfijnen de groeten en...... TOT VOLGENDE WEEEEEEEK!!

  • 14 Februari 2014 - 19:51

    Femke:

    Wooooh, is het nu al weer voorbij?? Wat gaat dat snel! :O Maar veeeeel plezier en je gaat nu vast heel veel leuke dingen doen en meemaken en het wordt vast fantastisch! :D

  • 14 Februari 2014 - 20:03

    Dianne:

    Haha Manon, wat schrijf je geweldige verhalen! Een goede reis naar Zanzibar en geniet heel veel van het chillen, strand, biertjes, rondreizen en alle mooie dingen die je ziet!

  • 15 Februari 2014 - 10:20

    Gerwin:

    Hee Manon! Geniet van je tripje Zanzibar en vergeet niet genoeg te drinken nu het weer mag!

  • 18 Februari 2014 - 13:25

    Sannah:

    Heeeel veel plezier toegewenst!! :D En pas op voor dingen enzo he?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ga voor 3 maanden naar Zuid Afrika. Eerst 2 maanden vrijwilligerswerk doen en daarna nog een maand reizen :)

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 6349

Voorgaande reizen:

17 December 2013 - 15 Maart 2014

3 maanden Zuid Afrika

Landen bezocht: