Op naar Afrika! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Manon Overeem - WaarBenJij.nu Op naar Afrika! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Manon Overeem - WaarBenJij.nu

Op naar Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 December 2013 | Nederland, Apeldoorn

Hoi!

Ik heb al heel wat reisblogs gelezen van reislustige vrienden (en soms gewoon van vage facebook-kennissen) en het viel me op dat je ook een blogpost hoort te doen als je nog thuis bent. En dan kan je vertellen waar je heen gaat en waarom en wat je nog allemaal thuis hebt gedaan en hoeveel zin je wel niet hebt om naar verweggistan te gaan. En omdat ik me graag aan dit soort ongeschreven regels zou willen houden, is hier mijn 'ik-ben-nog-thuis-maar-ga-bijna-eigenlijk-morgen-weg-en-dat-vind-ik-heel-erg-leuk-blog-post'.

Voor degene die het niet weten, ik ga voor 3 maanden naar Zuid Afrika. Aldaar ga ik eerst 2 maanden vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis (http://www.shelter-ministries.org/). Dit kindertehuis staat in een dorpje dat Kriel heet, is dat niet de schattigste naam?Daarna ga ik nog een maand reizen. Voor 3 van deze 4 weken komt Carijn (voor degene dit haar niet kennen, en haar toch graag willen zien misschien is facebook-stalken een optie), en dat vind ik heeeeeel erg leuk! Maar goed, eerst dus het vrijwilligerswerk. Ik heb geen idee wat me te wachten staat, en dat maakt het moeilijk om er heel erg uitzinnig veel zin in te hebben. Aan de andere kant ben ik er daarom ook niet zenuwachtig voor, dus dat is chill. Dus eigenlijk zit ik nog heel gezellig bij m'n ouders thuis en is het een soort zaterdag, behalve dat er een grote rode backpack in de hoek staat die vol zit met mijn zomerkleren... Want het is zomer in Zuid Afrika, dus dat betekent 26 graden, wel wat regen maar in ieder geval zomerkleren. Voor mij betekent dat natuurlijk ook de eerste dag al helemaal verbranden, maar goed moet ik maar niet soort van roodharig zijn.

Maar zoals ik al zei ben ik de afgelopen dagen bij m'n ouders geweest en dat was leuk! Wat ik heb gemerkt is dat mensen aardiger voor je zijn als ze weten dat ze je een tijd niet gaan zien. En dat is fijn! Dan zal ik jullie nu nog wat reisdetails geven. Ik vlieg morgen om 10:20 vanaf Düsseldorf, dus we gaan hier rond 5:30 weg. Gelukkig ben ik de afgelopen maanden erg goed geworden in vroeg opstaan, dus voor mij geen problemen of chagrijn morgen :P Na een tussenstop in Abu Dhabi, kom ik dan om 5:00 aan in Johannesburg. Iemand van de organisatie van het kindertehuis komt me ophalen, dus dat is lekker makkelijk en handig en fijn.
En dan gaat het beginnen :D

Veel plezier in Nederland, maak geen ruzie en doe je best op school of je werk!

Groetjes, Manon.

  • 16 December 2013 - 15:43

    Femke:

    Haha! Wij zijn zooo veel aardiger nu we weten dat je weggaat!

  • 16 December 2013 - 15:44

    Yentl:

    Mannonneke!
    Heeeel veel plezier!
    En geniet vooral van alle ochtenden, en alle knuffelende mensen en alle mensen die aan je gaan zitten!

    TOT SNEL (nouja. dat is niet waar; maar ach). TOT OOIT!

    Dag leuk mens!

  • 16 December 2013 - 16:02

    Sanne:

    Manon!

    Heel veel plezier! Geniet ervan! :)

    En als je terug bent: zullen we dan EINDELIJK eens toeristje gaan spelen ;)

    xx

  • 16 December 2013 - 16:47

    Carijn:

    Jeeheej! Ik vind dit heeeeeel leuk! Nou ja, niet echt het gedeelte dat je nu weggaat.... vooral het gedeelte dat ik kom :D
    Je gaat ons missen als je weg bent!
    En..... See you in Johannesburg!!!!!

  • 16 December 2013 - 19:49

    Sannah:

    HAVE FUN! :)
    en we gaan jou ook missen als je weg beeeent.

  • 16 December 2013 - 19:57

    Marije:

    En zo zijn we compleet.

    Hahah heerlijk verhaal Manon, ik kijk nu al uit naar de rest van je verhalen!

  • 16 December 2013 - 20:02

    Erica:

    Veel reisplezier Manon!
    Heb je de stekkers gekregen?
    Groetjes Erica

  • 16 December 2013 - 20:33

    Dianne:

    Lieve Manon,

    Goede reis morgen! Veel succes en ga er heel veel van genieten!
    Ik zal je elke week een update sturen met belangrijke info ;)
    Pas goed op jezelf!

    En ik ga nu niet sentimenteel doen dus ik zeg gewoon:
    doei, hele dikke knuffel, kusjes en tot over 3 maanden!

  • 16 December 2013 - 21:14

    Marieke En Linda:

    Hahaha!!! Wat een leuk pre-verslag!!
    Goede reis en heeeeeeel veel plezier daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ga voor 3 maanden naar Zuid Afrika. Eerst 2 maanden vrijwilligerswerk doen en daarna nog een maand reizen :)

Actief sinds 23 Nov. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 6367

Voorgaande reizen:

17 December 2013 - 15 Maart 2014

3 maanden Zuid Afrika

Landen bezocht: